Primul zbor al lui Airbus A350

Pe 9 Iunie Airbus a inceput efectuarea testelor de franare ale aparatului prototip A350-900 la Touluse. Aeronava a efectuat manevre de franare, la diferite viteze pe pista de la Blagnac, continuand progresul catre primul zbor.

In data de 14 iunie Airbus A350 -900 finalizeaza primul zbor deasupra sudului Frantei cu durata zborului de peste 4 ore.

Acesta a decolat de pe pista 32L Toulouse Blagnac la ora 10:01, după o rulare pe teren de 24 secunde. Echipajul a ales pentru  zborul inițial peste o regiune din sud-est și est de Toulouse, în jurul regiunilor Carcassonne și Pamiers.

Dupa 30 minute de la decolare, aeronava la o viteza de 360 km/h, si-a retras pentru prima data trenul de aterizare.

“Este o zi mare pentru Airbus și A350”, a declarat directorul executiv al Airbus Fabrice Bregier. “Am stabilit acest obiectiv acum 9 luni, aeronava să zboare înainte de Air Show Paris. Nu a fost ușor de realizat dar am reusit.”

Aeroportul din Toulouse a avut doar una dintre piste deschisa in acea zi rezultand ca aeroportul a  fost închis pentru alte aeronave in intervalul de 30 de minute, timpul necesar avionului A350 Rolls-Royce Trent XWB  sa decoleze.
Dupa validarea toate testelor si configuratiilor flapsurilor, seful de testare, pilotul Peter Chandler a semnalat ca aeronava se “comporta extrem de bine”, la viteza de croaziera la o inaltime de 13.000 ft (3.962 metri) si ca echipajul se pregateste sa urce pana la 25.00 ft (7.620 metri) pentru a explora un regim de viteza mai mare.

Aeronava a ajuns la 25.000 ft / 7.620 metri  la 3 ore  după decolare și apoi s-a indreptat vest către Pau.

Desi avionul Airbus A350 este proiectat sa functioneze la inaltimi de peste 43.000 ft sau 13.100 metri, echipajul a optat sa nu atinga inaltimea si viteza maxima pentru acest zbor inaugural.

A efectuat un zbor de survolare cu trenul de aterizare coborat peste Toulouse, înainte de a atinge înapoi  pista 32L la  ora 14:06.

Seful programului A350 a declarat ca ultimele luni au fost “extrem de intense” si adauga: “Nu este doar acest avion, care zboară acum, mai avem deja două  aeronave în linia de asamblare finală, si altele in curs de fabricatie in fabrici. Prin urmare, călătoria industriala a aeronavei este acum in prag de accelerare în timp ce noi finalizam dezvoltarea tehnică a aeronavei.”

Bregier avertizeaza ca “ceea ce contează nu este doar primul zbor”, ci programul de certificare ca un întreg, care va dura aproximativ un an.

“Când i-am spus” hai să zboare înainte de spectacolul aerian de la Paris “, nu a fost o dată, spune el. “Oamenii ar putea reusi. Și eu imi doream același lucru si aveam acel spirit ca se poate face  pana la sfarsit, marcand milestone-ul a ceea ce înseamnă prima livrare a aeronavei în a doua jumătate a anului 2014. Acest lucru este realizabil.”

Pilotul de test al avionului Airbus A350, Frank Chapman spune ca echipa  a testat A350 in forma directă pentru  a “simți aeronava  în forma ei brută”. “A fost foarte bine si in simulator”, adauga el. “Nu am descoperit nici o problema care sa ne atraga atentia pana acum.”

“Scopul nostru comun este sa obtinem un avion similar din multiple puncte de vedere cu Airbus A330 deoarece este foarte important pentru noi ca la sfarsitul campaniei de certificare, aeronavele sa aiba un rating si o certificare comuna pentru a permite pilotilor A330 sa zboare cu A350 in paralel”. “Ceea ce pilotii vor realiza pe parcursul saptamanilor viitoare este de a da o atentie marita la calitatile de manevrare si – pentru ca este un sistem fly-by-wire, avem capacitatea de a inbunatati efectiv manevrabilitatea prin reglaje fine si sa obtinem un comportament asemanator cu A330. Sistemul ne permite sa facem aceste reglaje mult mai rapid si usor decat aveam posibilitatea acum cativa ani.”

Cauta bilete avion

Don't be shellfish...Email this to someonePrint this pageTweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedInDigg thisPin on PinterestShare on RedditShare on Tumblr
This entry was posted in News. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *